Transport management (TMS) | Gratis boeken - ICTboekensite.nl

Transport management (TMS)

TMS software selectie

TMS software selectie

Over succesfactoren en valkuilen bij de selectie van TMS software

Waarom zijn de geluiden toch zo verschillend als het gaat over TMS software selectie en toepassing hiervan? Waarom lukt het de ene organisatie om zonder problemen de juiste TMS oplossing te kiezen en werkend te krijgen, terwijl de andere tandenknarsend van de ene hobbel naar de andere gaat? Lees meer


Handboek softwareselectie

Handboek softwareselectie

Handleiding bij het vinden, selecteren en implementeren van bedrijfssoftware

Het aanbod van bedrijfssoftware is groot en divers. Dat maakt de keuze van software die het best past bij uw organisatie er niet eenvoudiger op. Dat geldt ook voor de keuze van een leverancier. De kans dat u goede keuzes maakt kunt u eenvoudig vergroten met een goede voorbereiding en een doordachte, gestructureerde aanpak van het selectietraject. Om u daarbij te helpen heeft het ICT informatiecentrum dit Handboek Softwareselectie samengesteld. In een telkens geactualiseerde versies heeft dit handboek de afgelopen 13 jaar al vele duizenden organisaties geholpen bij het structureren van hun softwareproject. Hopelijk heeft de inhoud ervan diezelfde waarde voor u. Lees meer


TMS software

TMS software

Over de toepassing, voordelen en ontwikkelingen rond transport management systemen

Wat is de stand van zaken rondom transport management software? Welke oplossingen zijn er vandaag en wat biedt de toekomst? Op welke ontwikkelingen kunt u zich voorbereiden? Interessante vragen voor u, zeker als u zich oriënteert op een nieuwe TMS oplossing. Als iemand u antwoord kan geven op die vragen, dan zijn het wel de mensen die dagelijks met het TMS bijltje hakken. In dit boek leest u hun visie op transport management systemen. TMS specialisten geven u in dit boek hun visie op TMS, op de belangrijkste recente ontwikkelingen en op de toekomst van transport management. Lees meer


Waarom IT projecten mislukken

Waarom IT projecten mislukken

Over de valkuilen en gevaren van uw IT project. Wat iedere CEO, DGA of andere IT (mee)beslisser moet weten om rampen te voorkomen

Als u nieuwe bedrijfssoftware of nieuwe technologie succesvol wilt implementeren, dan is niet nieuwe kennis of de nieuwe technologie het grootste probleem, maar ‘oud denken’. Voor u het weet staan bestaande bedrijfsprocessen, ingesleten patronen en goede gewoonten de vernieuwing en verbetering van uw IT oplossingen in de weg. Lees meer


Komt een CEO bij de IT dokter

Komt een CEO bij de IT-dokter

Een ‘must read’ voor iedereen die (mee)beslist over nieuwe bedrijfssoftware

Dit boek is een eyeopener en leidraad bij de keuze van nieuwe bedrijfssoftware en andere IT projecten. Het vertelt u over één van de belangrijkste oorzaken dat er zoveel IT projecten mislukken: ‘oud denken’. Dit is het geval als bestaande oplossingen en bestaande processen als uitgangpunt dienen van de nieuwe oplossing. Een dergelijke aanpak leidt nooit tot een passende en toekomstbestendige softwareoplossing, terwijl dat uiteraard wel het doel is. Deze succesvolle uitgave van het ICT informatiecentrum staat vol wijze lessen, praktijkvoorbeelden, tips en adviezen over wat wel en niet verstandig is. Iedereen die een IT project start of over nieuwe bedrijfssoftware nadenkt, moet het dan ook zeker gelezen hebben. Dat kan gratis. Lees meer


ICT in de logistieke sector

ICT in de logistieke sector

Over de toepassing, beweegredenen en valkuilen van ICT in de transport- en logistieke sector

Transport en logistiek zijn niet meer weg te denken in onze economie en ons dagelijks leven. ICT is op zijn beurt weer niet weg te denken in de transport en logistieke sector. Dat betekent dat als uw organisatie te maken heeft met transport en logistiek u niet ontkomt aan de vraag hoe ICT u daarbij gaat helpen. Lees meer


Kansen in de distributielogistiek

Kansen in de distributielogistiek

Over hoe moderne ICT oplossingen de logistiek van e-commerce en e-fulfilment verder kunnen helpen

Al jaren achtereen stijgt het aandeel online verkopen en verloopt retail voor een steeds groter deel via internet. Consumenten worden door webwinkels en andere vormen van e-commerce steeds beter bediend in hun behoefte aan meer service, kortere levertijden en een betere planning van bezorgtijden en -plaatsen. Wat betekent dat voor de prestaties die verwacht worden van de e-commercebedrijven zelf en van logistiek dienstverleners? Wat kan en moet er verbeterd worden op de ‘last mile’, zodat de logistieke prestatie een onderscheidend element kan worden en blijven in de service die klanten ervaren? Hoe krijgt u dat voor elkaar en welke essentiële rol spelen ICT oplossingen daarbij? Lees meer