CRM en relatiebeheer boeken | ICTboekensite.nl

CRM en relatiebeheer

CRM software selectie

CRM software selectie

Over de succesfactoren en valkuilen van CRM selectie- en implementatietrajecten

Over CRM selectie- en implementatietrajecten bestaan verschillende geluiden. Een deel is erg succesvol, andere mislukken in min of meerdere mate. Wat gaat er goed bij succesvolle projecten? Wat kunnen we leren van projecten die mislopen of beter hadden gekund? Dit boekje geeft antwoord op beide vragen en geeft u een beeld wat er bij de selectie van CRM software komt kijken. Lees meer


CRM software

CRM software

Over de toepassing en mogelijkheden van CRM software voor iedere organisatie

Iedere organisatie heeft klanten, leveranciers, patiënten, leden of anderen waarmee relaties bestaan. In het contact met deze relaties wordt overleg gepleegd, worden afspraken gemaakt, wordt vastgelegd wie waarvoor verantwoordelijk is en worden gegevens over die relaties bewaard en beheerd. Dat kan natuurlijk op papier, in Excel of Outlook. Maar de organisaties die daar de beperkingen inmiddels van kennen, doen dat met CRM software. Lees meer


Handboek Softwareselectie

Handboek Softwareselectie

Handleiding bij het vinden, selecteren en implementeren van bedrijfssoftware

Het Handboek Softwareselectie is al jaren één van de meest aangevraagde en gewaardeerde boeken van het ICT informatiecentrum. Reden daarvoor is dat het een praktische leidraad biedt bij het selecteren van ERP, CRM, HRM, BI, DMS of andere bedrijfssoftware. Dat selectieproces lijkt eenvoudig, maar blijkt in de praktijk nog te vaak te resulteren in te snelle en ondoordachte beslissingen. De vervelende gevolgen daarvan blijken voor bijna de helft (!) van alle selectietrajecten pas als de software al geïmplementeerd is. Te laat dus. En onnodig, want u kunt het Handboek Softwareselectie gratis ontvangen. Lees meer


Komt een CEO bij de IT dokter

Komt een CEO bij de IT-dokter

Een ‘must read’ voor iedereen die (mee)beslist over nieuwe bedrijfssoftware

Dit boek is een eyeopener en leidraad bij de keuze van nieuwe bedrijfssoftware en andere IT projecten. Het vertelt u over één van de belangrijkste oorzaken dat er zoveel IT projecten mislukken: ‘oud denken’. Dit is het geval als bestaande oplossingen en bestaande processen als uitgangpunt dienen van de nieuwe oplossing. Een dergelijke aanpak leidt nooit tot een passende en toekomstbestendige softwareoplossing, terwijl dat uiteraard wel het doel is. Deze succesvolle uitgave van het ICT informatiecentrum staat vol wijze lessen, praktijkvoorbeelden, tips en adviezen over wat wel en niet verstandig is. Iedereen die een IT project start of over nieuwe bedrijfssoftware nadenkt, moet het dan ook zeker gelezen hebben. Dat kan gratis. Lees meer


Salesforce

Salesforce

Inzicht in de toepassing, functionaliteit en mogelijkheden voor organisaties die deze CRM oplossingen overwegen

Algemeen wordt aangenomen dat Salesforce een belangrijke rol heeft gespeeld in de ontwikkeling van cloud oplossingen en de acceptatie van online business software door gebruikers. Het lijkt ons een goede aanname. Toen andere softwareleveranciers nog twijfelden over de ontwikkeling van hun online softwareoplossingen of worstelden met de technische aspecten daarvan, had Salesforce al lang en breed een goed werkende online CRM oplossing geïntroduceerd. Lees meer


Waarom IT projecten mislukken

Waarom IT projecten mislukken

Over de valkuilen en gevaren van uw IT project. Wat iedereen die (mee)beslist over nieuwe bedrijfssoftware moet weten om rampen te voorkomen

Als u nieuwe bedrijfssoftware of nieuwe technologie succesvol wilt implementeren, dan is niet nieuwe kennis of de nieuwe technologie het grootste probleem, maar ‘oud denken’. Voor u het weet staan bestaande bedrijfsprocessen, ingesleten patronen en goede gewoonten de vernieuwing en verbetering van uw IT oplossingen in de weg. Lees meer


Basisboek CRM software

Basisboek CRM software

Wat u moet weten over de toepassing, mogelijkheden en selectie van CRM software

CRM software ondersteunt het commerciële proces van uw organisatie: relatiebeheer, acquisitie, marketing en service. Doel hiervan is het optimaliseren van de relatie tussen uw organisatie en uw klanten en prospects. CRM software speelt een centrale rol in het verzamelen, bewerken en beheren van de klantinformatie en zorgt voor de integratie en communicatie van verschillende afdelingen. Lees meer


Microsoft Dynamics CRM

Microsoft Dynamics CRM

Inzicht in de toepassing, functionaliteit en mogelijkheden voor organisaties die deze CRM oplossingen overwegen

Veel organisaties die zich oriënteren op een nieuwe oplossing voor customer relationship management overwegen Microsoft Dynamics CRM. Dat is niet verrassend, aangezien inmiddels zestien van de honderd reeds geïmplementeerde CRM oplossingen Microsoft Dynamics CRM is. Naast SAP en Salesforce staat deze relatiebeheeroplossing dan ook in de top 3 van meest gebruikte CRM systemen. Lees meer