Succesvol klantgericht ondernemen - ICTboekensite.nl

Succesvol klantgericht ondernemen

Je CRM in lijn met Customer experience voor betrokken medewerkers en klanten.

klantgericht ondernemen
  • Lees hoe u stap voor stap klantgerichter kunt worden
  • Verbind CRM en customer experience voor betere sales en klantrelaties
  • Voor iedere beslisser en betrokkene bij CRM en CX projecten
  • Lezen? Dit boek is gratis beschikbaar als onderdeel van de CRM box

 

Daarom dit boek!

Succesvol klantgericht ondernemen

Door onderscheidend klantgericht te ondernemen kunt u met succes uw businessdoelstellingen behalen, zoals omzet, retentie of efficiency. Dat begint met een heldere klantstrategie. Dat is een strategie met een outside-in benadering met customer experience (CX) of met een inside-out benadering gedacht vanuit CRM. De crux is om beide benaderingen te verenigen in een strategie die u succesvol kunt invoeren. Dit boek vertelt hoe u dat doet.

Succesfactoren

Een belangrijke succesfactor voor klantgericht ondernemen is dat er aandacht besteed wordt aan de ontwikkeling van de juiste cultuur. Zowel de klantervaring als de adoptie van CRM worden voor een belangrijk deel bepaald door de houding van het management en de medewerkers. Veel bedrijven zien CRM echter uitsluitend als een IT project, de ‘koude’ kant. Terwijl er ook aandacht voor de ‘warme’ kant vereist is. Dat vraagt leiderschap en aandacht en coaching voor de medewerkers.

Het boek

Succesvol klantgericht ondernemen kent twee uitdagingen. Aan de ‘koude’ kant moeten de CRM software, processen en data op orde zijn. Aan de ‘warme’ kant gaat het om de juiste cultuur in uw organisatie. Dit boek neemt u mee in wat er nodig is voor een succesvolle combinatie van beide kanten en hoe u dit kunt realiseren. Het boek is een stappenplan voor de oriëntatie op CRM software en customer experience in combinatie met het vormgeven van leiderschap, waarbij zowel uw medewerkers als klanten de juiste aandacht krijgen.

Maatwerk

Klantgericht ondernemen is gekoppeld aan de context en de omgeving van uw onderneming en daarom altijd maatwerk. Hoe worden uw klanten bediend, via welke kanalen? Hoe zien de interne processen eruit om dit te realiseren? In dit boek leest u hoe u dat aanpakt.

Auteur

Edwin Best begeleidt ondernemingen en instellingen met de transformatie naar klantgericht ondernemen. Hij is internationaal actief op het vlak van CRM, customer experience en klantgericht ondernemen en is voor dit thema kennispartner van het ICT informatiecentrum.