CRM software | Gratis boeken over CRM - ICTboekensite.nl

CRM software

CRM software

CRM software

Wat is CRM software, wat zijn mogelijkheden en voordelen voor uw organisatie

Iedere organisatie heeft relaties: klanten, leveranciers, patiënten, leden of anderen waarmee contact wordt onderhouden. Met deze relaties bestaat overleg en worden afspraken gemaakt. Er worden gegevens over die relaties bewaard en beheerd. Commerciële informatie over inkopen, verkopen, offertes of prognoses wordt opgeslagen en moet eenvoudig gebruikt kunnen worden. Om dit goed, veilig, betrouwbaar en professioneel te doen, heeft u CRM software nodig. Lees meer


Basisboek CRM software

Basisboek CRM software

Wat u moet weten over de toepassing, mogelijkheden en selectie van CRM software

CRM software ondersteunt het commerciële proces van uw organisatie: relatiebeheer, acquisitie, marketing en service. Doel hiervan is het optimaliseren van de relatie tussen uw organisatie en uw klanten en prospects. CRM software speelt een centrale rol in het verzamelen, bewerken en beheren van de klantinformatie en zorgt voor de integratie en communicatie van verschillende afdelingen. Lees meer


CRM software selectie

CRM software selectie

Wat u moet weten over het succesvol kiezen en implementeren van CRM software. Concrete tips, adviezen en eyeopeners.

De selectie van CRM software lijkt van alle typen bedrijfssoftware het eenvoudigst. Veel mensen hebben al ervaring met het werken met een CRM oplossing en anders bestaat er wel een nauwkeurig idee over wat CRM software zou moeten kunnen. Hulp lijkt niet nodig en op basis van goede verhalen van een collega-ondernemer, een goede vriend van de salesmanager, de IT man die normaal alles voor u regelt of een website die uw top 5 CRM systemen zogenaamd ‘onafhankelijk’ voor u op een rijtje zet, is de shortlist zo gemaakt en de beslissing snel genomen. De kosten van de CRM software zijn immers te overzien en de verhuizing van de klantgegevens naar het nieuwe systeem lijkt eenvoudig. Tot de gebruiksperiode aanbreekt en meerdere mensen in de organisatie denken ‘hadden we er maar beter, langer en serieuzer naar gekeken ….’. Dan had u kunnen weten waar het bij de keuze van CRM software echt om gaat. Lees meer


klantgericht ondernemen

Succesvol klantgericht ondernemen

Je CRM in lijn met Customer experience voor betrokken medewerkers en klanten.

Bedrijven die bezig zijn met nieuwe CRM software vergeten vaak wat het echte doel is: klantgericht ondernemen. In dit boek leest u wat er naast CRM software nodig is om klantgericht te worden. Lees meer


Bekijk ook de boeken over

> ERP software
> Softwareselectie
> IT projecten uitvoeren